Toimitus- ja maksuehdot
Nämä ehdot ovat voimassa ainoastaan tämän verkkokaupan kautta tehdyissä tilauksissa.
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitus- ja maksuehtoja.
Viimeisin tarkistus tehty 11.7.2024.
TOIMITUSTAVAT
Tuotteet toimitetaan pääsääntöisesti Postin tai Kaukokiidon kautta.
Emme toimita tilauksia posti- tai bussiennakolla.
Tuotteet voi myös noutaa meidän molemmista toimipisteistämme:
Pekant Oy:n toimipisteeltä osoitteesta Pikkukiventie 5, Oulu
tai
Pekant Lieto Oy:n toimipisteeltä osoitteesta Eteläkaari 2, Lieto.
Asiakkaalle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla, kun tilaus on noudettavissa.
TOIMITUSTAVAT- JA KULUT
Emme peri toimituskuluja yli 200 €:n tilauksista. (Pois lukien varastosta toimitettavat tynnyrit ja IBC-kontit)
Nouto toimipaikaltamme 0 €. Toimipaikkamme sijaitsevat Oulussa ja Liedossa.
Paketit:
Posti Express 9 19,90 € (max. 25 kg, vain yritysasiakkaat)
Posti Express 14 13,90 € (max. 25 kg, vain yritysasiakkaat)
Lavarahti:
Posti Rahti 39,90 € (300 kg saakka)
Kaukokiito 39,90 € (300 kg saakka)
Asiakas saa itse valita saatavilla olevan toimitustavan tilauksen vahvistamisen yhteydessä.
Toimituskulut sisältävät arvonlisäveron 24 %. Yli 300 kg toimituksien osalta olemme asiakkaaseen yhteydessä ja hinta katsotaan tapauskohtaisesti.
Pidätämme oikeuden tehdä muutoksia lähetysten toimitustapoihin, jos katsomme muutoksen olevan välttämätöntä toimituksen varmistamisen suhteen. Toimitustapamuutoksista olemme yhteydessä asiakkaaseen.
TOIMITUSAIKA
Varastossa olevat tuotteet lähetetään varastostamme 1 arkipäivän kuluessa, kun maksuehdot täyttyvät. Tuotteen kohdalla on merkintä, jos tuote on väliaikaisesti loppu varastosta tai toimitusaika poikkeaa varastotuotteen toimitusajasta. Otamme aina yhteyttä asiakkaaseen, jos toimitusaika pitenee vielä ilmoitetusta ajasta.
TILAUKSEN NOUTAMATTA JÄTTÄMINEN
Asiakas saa ilmoituksen tilauksella annettuun sähköpostiin, kun tilaus on otettu kuljetukseen. Postilla tai Kaukokiidolla lähetetystä toimituksesta asiakas saa lähetyksestä muodostuneen seurantakoodin. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta.
Asiakas vastaa lähetyksestä aiheutuvista kuluista, jos paketti joudutaan postittamaan hänelle uudelleen.
Asiakas vastaa myös Pekant Oy:n tai Pekant Lieto Oy:n varastoon palautuneen paketin aiheuttamasta mahdollisista kuluista kauppiaalle. Jos tuote palautuu kauppiaalle ja asiakas peruu samalla kaupan, voidaan asiakasta velvoittaa maksamaan kauppiaalle korvausta tarkoituksenmukaisesti aiheutetusta taloudellisesta tappiosta. Tällöin tulkitaan, että asiakkaalla ei ole ollut aikomustakaan lunastaa tilaustaan. (Palautusoikeus - Kilpailu ja kuluttajavirasto)
KUN SAAT TILAUKSESI
Tarkista tilaus heti ja ilmoita mahdollisista poikkeamista välittömästi tai viimeistään 7 vuorokauden kuluessa. Suosittelemme jättämään ilmoituksen sähköpostilla info@pekant.fi, jotta ilmoitus on kirjallinen tai soittamalla 040 093 0590.
VAIHTO- JA PALAUTUSEHDOT
Kaikilla tuotteilla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Vaihto- ja palautusoikeus koskee vain ehjässä alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Sähkö- ja elektroniikkatuotteiden ja pneumatiikkaventtiilien palautuksista tulee sopia ennen palautusta. Tilauksen palauttamisesta on tehtävä ilmoitus sähköpostilla osoitteeseen info@pekant.fi.
Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:
- tilausnumero
- tuotteet, jotka palautuvat
- tilauksen päivämäärä / vastaanottopäivä
- nimesi
- osoitteesi
- puhelinnumerosi
Palautusosoite:
Pekant Oy
Pikkukiventie 5
90620 Oulu
TAI
Pekant Lieto Oy
Eteläkaari 2
21420 Lieto
TAKUUEHDOT
Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti ja koskee takuuaikana ilmeneviä aine- ja valmistusvirheitä. Ilmoita mahdollisesta takuusta välittömästi tai viimeistään 7 vuorokauden kuluessa. Suosittelemme jättämään ilmoituksen sähköpostilla info@pekant.fi, jotta ilmoitus on kirjallinen tai soittamalla 040 093 0590.
MAKSUEHDOT
KORTTIMAKSUT JA MOBILEPAY
FI
Korttimaksut ja MobilePay (Visa, Visa Electron, Mastercard ja Business Eurocard)
Maksukortilla maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisen ja MobilePay-maksamisen verkkokaupassamme tarjoaa Svea Payments Oy yhteistyössä Payment Highwayn ja Bambora AB:n kanssa. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Svea Payments Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Payment Highwayn toimesta.
Maksunvälittäjän yhteystiedot:
Svea Payments Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Mechelininkatu 1a, 00180 HELSINKI
Puhelin: +358 (0)9 4241 7040
Sähköposti: asiakaspalvelu.payments@svea.fi
www.svea.fi
SE
Kortbetalningar och MobilePay med Visa, Visa Electron, Mastercard och Business Eurocard
Att betala med kort i vår nätbutik är enkelt och tryggt. Kortbetalningarna och MobilePay betalningar i vår nätbutik erbjuds av Svea Payments Oy i samarbete med Payment Highway och Bambora AB. Alla kortuppgifter hanteras alltid i ett säkert datanätverk. Kortnummer lagras inte i Svea Payments Ab:s eller nätbutikens system utan de behandlas av den tekniska tjänsteleverantören Payment Highway.
Kontaktuppgifter:
Svea Payments Oy
FO-nummer: 2121703-0
Mechelingatan 1a, 00180 HELSINGFORS
Tel. +358 (0)9 42 41 7040
E-mail: asiakaspalvelu.payments@svea.fi
www.svea.fi
EN
Card Payments and MobilePay by Visa, Visa Electron, Mastercard or Business Eurocard
Paying with a credit or debit card is always easy and safe in our web store. Card payments and MobilePay payments in our webstore are provided by Svea Payments Oy in cooperation with Payment Highway and Bambora AB. During the transaction, all card information will be handled through a secure connection. Card numbers are not recorded in Svea Payments Oy’s or the webstore’s systems; the card data is processed by the technical service provider Payment Highway.
Contact information:
Svea Payments Oy
Business ID: 2121703-0
Mechelininkatu 1a, 00180 HELSINKI
Tel. +358 (0)9 42 41 7040
E-mail: asiakaspalvelu.payments@svea.fi
www.svea.fi
LASKU
Asiakkaan vastuu
Asiakas vastaa kaikista ostoista, jotka se on ostanut Myyjän toimipaikoilta laskuun. Asiakkaan edustajan on vaadittaessa todistettava, että hänellä on oikeus ostaa tuotteita Asiakkaan laskuun. Myyjä on kuitenkin velvollinen tarkastamaan oikeuden ainoastaan niissä tapauksissa, joissa on epäiltävissä väärinkäytöksiä eikä edustaja tiedä Asiakkaan laskutustunnusta. Tarkistamme uusien Asiakkaidemme luottotiedot.
Sähköinen laskutus
Kaikki Pekantin laskut lähetään pääsääntöisesti verkkolaskuina. Mikäli verkkolaskutus ei ole mahdollista, laskut lähetetään sähköposti- tai paperilaskuina. Jokaiseen laskuun lisätään kulloinkin voimassa oleva laskutuslisä. Sähköiseen laskutukseen vaadittavat tiedot:
Y-tunnus
Verkkolaskuosoite
Operaattori
Välittäjätunnus
Maksuehto
Oletuksena laskujen maksuehto on neljätoista (14) vuorokautta netto laskun päiväyksestä. Suoritus on tehtävä laskussa mainitulle Myyjän tilille. Laskua maksettaessa on käytettävä laskussa olevaa viitenumeroa. Reklamaatio laskusta tai sen perusteena olevasta palvelusta on tehtävä seitsemässä (7) vuorokaudessa laskun päiväyksestä lukien.
Viivästyskorko sekä muistutus- ja perintäkulut
Myyjällä on oikeus periä viivästyneestä maksusuorituksesta korkolain mukaista viivästyskorkoa. Asiakas on velvollinen suorittamaan Myyjälle viivästyneen suorituksen perimisestä aiheutuvat kulut täysimääräisesti.